andramiljonen.blogg.se

Min resa från första miljonen till andra miljonen.

Sparande

Publicerad 2013-10-02 18:54:40 i Allmänt

Likt många andra ekonomibloggare så ser jag inte mitt sparande som någon belastning. Dock är jag inte extrem på något vis alls. Jag äter gott och har både bil och motorcykel trots att jag har cykelavstånd till jobbet.

Något jag fokuserat på däremot är att hålla mina fasta kostnader på en nivå som gör att jag utan problem ska kunna leva på samma nivå som man hade med CSN. Totalt kan mina fasta kostnader summeras till en bra bit under 5000 kr per månad. Vilket gör att i dagsläget hade jag levt gott på CSN med 4000 kr över till mat och nöje.

Jag har ingen fast summa som jag försöker spara varje månad men har länge haft som mål att spara minst 20 000 kr av min lön. Detta behöver jag i dagsläget inte anstränga mig för att uppnå och att kanske maximera mitt sparande av lönen till 25 000 kr är inget som känns aktuellt just nu. Det är snarare så att nu gäller det att få avkastning på den miljonen som i princip är helt oinvesterad just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela